Gadgets

Logitech Wireless Trackball muis M570 [review]

Logitech Wireless Trackball muis M570 - UrStyle.nl

De Logitech Wireless Trackball muis: een advanced muis met top prestaties! De M570 is een zogenaamde trackball muis, waardoor je afstapt van de conventionele point-en-klik muis. Doordat je tijdens het navigeren je pols stilhoudt krijg je minder last van RSI klachten. Echter zul je zeker moeten wennen aan het navigeren met de trackball.

Het design van de M570

Logitech-m570-muis De M570 heeft een mat grijze afwerking met blauwe trackball. De muis voelt erg natuurlijk aan door de gebruikte vormen. Naast de trackball zit er een linker- en rechtmuisknop op inclusief scroll wiel en tevens zijn er 2 buttons te vinden waarmee je snel binnen je browser kan navigeren. De muis heeft ook 4 rubberen touchpoints aan de onderkant, waardoor je een goede grip hebt op je werkplek.

Unwrapping the M570 box

Het aansluiten van de muis gaat erg eenvoudig. In de verpakking zit de muis en een draadloze usb adapter. De muis bevat aan de onderkant een plek voor de AA batterij en tevens de aan/uit knop. Daarnaast vind je er erg handig opbergvakje voor je USB adapter, echter kun je gerust de minuscule adapter in je laptop laten zitten. In principe gaat het om een zogenaamde plug and play muis, maar voor diegene die de settings wil finetunen kan terecht op de website van Logitech. De muis is compatible met windows en Mac OS X 10.5 of hoger. Speciaal voor gamers is er een aparte sectie waarmee je alle settings tot in de puntjes kan finetunen. Volgens Logitech kun je de M570 voor 18 maanden gebruiken alvorens je de batterijen moet vervangen. Your Digital Life is ondertussen 12 maanden verder en alles werkt nog perfect.

Inhoud M570 doos:

• M570 muis
  • Logitech usb adapter
  • AA batterij
  • Handleiding
  • 3 jaar fabrieksgarantie

Eindoordeel review Logitech M570 muis

We kunnen concluderen dat de Logitech M570 een zeer betrouwbare muis is. Door de snelle setup kun je direct aan de slag en indien gewenst kun je bijna alle settings finetunen.

Voor de prijs €62,99 doe je een zeer goede investering, waarbij de direct klachten van RSI tegen gaat. Let wel op het feit dat de muis vrij groot is en vooral mensen met kleinere handen zullen moeite hebben met het navigeren met behulp van de trackball.

Het is even wennen, maar uiteindelijk wil je niet meer terug naar de ouderwetse muis!